Stratejik Amaç ve Hedeflerimiz


MSKÜ Birim Hedefleri (2024 ve 2025 Yılları İçin)
1. Hedef Öngörüleri
Temel Kategori ve Hedefe Konu Örnek Alanlar Öngörülen Hedefler
(Hedeflerin ölçülebilir olmasına dikkat edilecektir, birimin durumuna uygun kategoride hedef öngörüsünde bulunabilirsiniz)
Eğitim-Öğretim
(Mezun İstihdamı, Öğretim Kalitesi, Akreditasyon, Öğrenci Kalitesi, Yeni Bölüm/Program, Mezunlarla İlişkiler, Kariyer Desteği vb.)
H1- Mezun istihdamı takibine yönelik olarak SBF Bölümleri/Programları tarafından son üç yıl ve daha önceki yıllarda mezun olan kişilere ulaşılarak gönüllü olarak katılım gösteren mezunlarımızın isimleri ve çalıştıkları kurumların listelenmesi ve web sayfasında kamuoyu ile paylaşılması (12 ay)
 
H2- Ders bilgi paketlerinde öğretim yöntem ve tekniklerinin ders içeriklerine göre çeşitlendirilmesi (12 ay)
 
H3- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ile Rekreasyon Bölümleri için beklenen YÖK Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının açıklanması ve programlara geçiştamamlandıktan sonra tüm bölümlerimizde Çift Ana Dal/ Yan Dal Programlarının açılması (Program güncellemeleri tamamlandıktan sonra 6 ay)
 
H4- SBF Sınav Koordinatörlüğü kurularak görev tanımlarının belirlenmesi ve 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılından itibaren göreve başlaması
Yayın-Araştırma-Proje
(Yapılan iş birlikleri, sağlanan destekler, her tür bilimsel çıktı)
H5- Öğretim üyelerimizin nitelikli dergilerdeki yayın sayılarının artırılması (12 ay)
 
H6- Öğrenci projelerinden yapılan yayın sayısının artırılması (12 ay)
Toplumsal Katkı
(Hizmet memnuniyeti, hizmetlerin geliştirilmesi, toplumsal duyarlılık)
H7- Öğretim elemanlarımız tarafından yapılan bilimsel çalışmaların MUYBİS sisteminde BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile ilişkilendirilmesinin sağlanması (12 ay)
 
H8- Bölüm /Programlar tarafından Toplumsal Katkı hedefine yönelik sürdürülebilir en az bir faaliyet planlanması, uygulanması ve raporlanması (12 ay)
 
H9- Yapılan Toplumsal Katkı hedefine yönelik her faaliyet sonrası memnuniyet anketi düzenlenmesi ve sürekli iyileştirme için kullanılması (12 ay)
Altyapı Geliştirme – İdari Hizmetler
(Laboratuvarlar, eğitim teknolojisi, binalar, yeni hizmet)
H10- Fakülte binası içinde ve çevresinde ihtiyaçlara yönelik iyileştirme yapılması (kantin oturma alanlarının artırılması, peyzaj çalışmaları, öğrenci tuvaletleri, otopark alanı) (12 ay)
 
H11- Fakülte binasının engelli dostu hale getirilmesi sürecinin takibi (12 ay) 
 
H12- Nitelikli yayın yapılabilmesi için Bilimsel Araştırma ve Uygulama Laboratuvarında araç-gereç olanaklarının artırılması (12 ay)

2) Hedefe ulaşmak için gereken yapı/kaynak/destek
 
Hedef No Yukarıda öngörülen hedeflere ulaşmayı nasıl garanti altına almayı düşünüyorsunuz? Harekete geçirmeniz gereken yapılar nelerdir, hangi mevcut kaynağı kullanacaksınız? Bu hedefler kapsamında ne tür dış desteğe ihtiyacınız var?
H1 Bölüm sürekli iyileştirme komisyonları tarafından yapılabilecektir. 
H2 Ders yürütücüleri tarafından belirlenecek ve AKTS sorumluları tarafından OBS Bologna sistemine girilebilecektir.
H3 Her bölümde program güncellemeleri tamamlandıktan sonra sürekli iyileştirme komisyonları tarafından çalışmalar yapılabilecektir.  
H4 Fakülte Yönetimi tarafından kurularak takibi yapılabilecektir.
H5 Nitelikli yayın sayısını artırmaya yönelik eğitim/eğitimler düzenlenecektir.
H6 Öğrenci projelerinden yapılan yayın sayısının artırılması için üniversite içinde yapılan bilimsel toplantılara katılım teşvik edilecektir.
H7 Yönetim tarafından öğretim elemanlarının yaptıkları bilimsel araştırma ve projelerin sürdürülebilir kalkınma amaçları doğrultusunda MUYBİS’te doğru kodlanması için bilgilendirme yapılacaktır.
H8 Bölümlerden faaliyet takvimi istenecek ve SBF KK tarafından takibi gerçekleştirilecektir.
H9 Memnuniyet anketi raporlarının faaliyeti takip eden en geç bir hafta içinde web sayfasında yayınlanması istenecektir.
H10 Yapı işleri ile yazışmalar yapılarak gerçekleştirilecektir.
H11 Yapı işleri ile yazışmalar yapılarak gerçekleştirilecektir.
H12 Öğretim elemanlarımız tarafından dış kaynaklı projelere başvuru yapılacaktır.

3) Engeller/Riskler
 
Hedef No Yukarıda belirtiğiniz hedeflere ulaşmada öngördüğünüz engeller/aşılması gereken zorluklar nelerdir? Hedefe ulaşmama durumunda ortaya çıkacak riski (negatif etkiyi) değerlendiriniz?
Eğitim-Öğretim
H1- H2-H3-H4
Mezunlarımızın tamamına ulaşılamaması risk olarak değerlendirilmektedir.
 
Çekirdek eğitim programlarının tamamlanmaması risk olarak değerlendirilmektedir.
Yayın-Araştırma-Proje
H5-H6
Üniversitemiz Etik Kurul’larında kararların geç çıkması
 
Bilimsel Araştırma ve Uygulama Laboratuvarında araç-gereç eksikliği
 
Bilimsel kongre ve nitelikli yayınlar için öğretim elemanı fon desteklerinin sınırlılığı
 
Üniversite içinde yapılan bilimsel faaliyetlerin sayısal yetersizliği
Toplumsal Katkı
H7-H8-H9
MUYBIS sistemi yayın yükleme işleminin fazla zaman alması nedeniyle öğretim elemanları tarafından girişlerin zamanında ve tam yapılmaması
 
Bölümlerin faaliyet takvimine uymaması risk olarak değerlendirilmektedir.
Altyapı Geliştirme – İdari Hizmetler
H10 - H11 - H12
Tasarruf tedbirleri sebebiyle yeterli bütçe oluşmaması.